La carta de serveis és un document que incorpora els compromisos de qualitat que adquireix l’Ajuntament en les prestacions que ofereix a la població. Per aquest motiu, s’incorpora un apartat de compliment de compromisos on es fa constar el resultat del servei amb una avaluació periòdica. La carta de serveis és un instrument viu, sotmès a un seguiment i avaluació periòdica i transparent; i també una eina de gestió, ja que implica respondre millor a les necessitats i expectatives de les persones usuàries del servei i permet manifestar el seu rendiment i eficàcia públicament.
La carta de serveis respon a una voluntat de millora contínua en l’exercici de les competències que té l’Ajuntament. En definitiva, és una eina de transparència i un compromís per millorar la gestió i la qualitat dels serveis que prestem. La carta de serveis consisteix en un quadre que recopila les dades següents dels serveis i subserveis:
Compromisos de qualitat.
Indicadors que s’utilitzen per mesurar els compromisos.
El compromís de servei que es vol assolir.
Els resultats de l’últim període.
El grau d’assoliment que representa respecte el compromís de servei.
Periodicitat (en cada cas s’especifica si és anual, semestral, de curs acadèmic o altre).
Aclariments (si cal).
L’assoliment dels compromisos de la carta de serveis es mesura mitjançant uns indicadors. El grau d’assoliment mesura el percentatge de vegades que s’assoleix l’objectiu. Per mesurar el grau de satisfacció de les persones destinatàries dels serveis s’utilitzen enquestes.
Compartir